Klik
-
her eller under teksten for at komme videre!
En irriterende lyd ved start på optagelse
Når lyden kun kommer ved start af optagelse og ikke ved stop, peger det mere på en intern mekanisk funktion end på en almindelig systemlyd.
På Osmo Pocket-kameraer kan der ved optagestart ske flere ting samtidig:
Hvis klikket er et enkelt, kort "tak" præcis i det øjeblik, den røde optageindikator tænder, er det sandsynligvis normalt.
Du kan prøve følgende for at identificere det:
Hvis lyden er den samme uanset metode, kommer den sandsynligvis fra kameraets interne mekanik og kan ikke deaktiveres.
Det interessante er, at du beskriver den som "ret høj". Hvor højt taler vi om?
Hvis den er hørbar flere meter væk, kan det være værd at få sammenlignet med et andet Pocket 4-eksemplar hos forhandleren, da mekaniske tolerancer kan variere en smule mellem enheder. Jeg har ikke set oplysninger om, at Pocket 4 generelt skulle være kendt for et usædvanligt højt klik ved optagestart.