Klik - her - eller under teksten for at komme videre.
Masser af informationer - Se videoen: Chase The Sun // Zanzibar

Uddrag af rejsebreve fra denne adresse: http://www.afrika-safari.dk/tanzania/rejsebreve.htm

Vi havde valgt Sultan Sands med havudsigt, vi har vist aldrig boet med en bedre udsigt ca. 30 meter til det Indiske Ocean, skønt. Ugen på Zanzibar var mest til afslapning ovenpå en uge med Safari og  det var et fantastisk sted af slappe af. Sultan Sands bød på fantastisk god mad, fremragende service hele vejen rundt og hvilken strand og hav, vi har aldrig oplevet stranden bedre end her.

Vi valgte “kun” at tage en tur til Stone Town (mod vores vante rejse lyst) da vi var fyldt med oplevelser fra første uge, turen til Stone Town var fin og viste fint en del af Afrika som det travle kødmarked m.m. Samt det afslappede liv i de små gader… og i den grad kontrasterne i forhold til vores forhold i Danmark som det jo er meget sundt at blive mindet om indimellem…:)

Samlet:

Vi har haft en rigtigt  god ferie og har været ovenud tilfreds med rejsen.

Så vi vil gerne sige tak til Afrika Safari for at have styr på tingene og fordi I har levet op til det som vi har betalt for.

- See more at: http://www.afrika-safari.dk/tanzania/rejsebreve.htm#sthash.pLfqwaOR.dpuf

Samlet:

Vi har haft en rigtigt  god ferie og har været ovenud tilfreds med rejsen.

Af: Anni og Henrik B. — oktober, 2014
Vi havde valgt Sultan Sands med havudsigt, vi har vist aldrig boet med en bedre udsigt ca. 30 meter til det Indiske Ocean, skønt. Ugen på Zanzibar var mest til afslapning ovenpå en uge med Safari og det var et fantastisk sted af slappe af.
Vi valgte “kun” at tage en tur til Stonetown, da vi var fyldt med oplevelser fra første uge, turen til Stone Town var fin og viste fint en del af Afrika som det travle kødmarked m.m. Samt det afslappede liv i de små gader… og i den grad kontrasterne i forhold til vores forhold i Danmark som det jo er meget sundt at blive mindet om indimellem…:)

Af:  Hanne og Flemming —
Besøget på Zanzibar levede også op til vores forventninger. Langi Langi Beach Hotel, var alt vi drømte om. Få gæster – super skøn lejlighed vi boede i, med kig over havet – fantastisk imødekommende hotelejer, på hvis restaurant vi spiste oftest, da maden (fisk og skaldyr) blev udsøgt tilberedt og serveret – en pragtfuld måde at “fordøje” alle de mange og fantastiske indtryk på, vi havde med os fra Tanzania. Vi er meget imponerede over den professionelle planlægning I har foretaget.
Af:  Karin og Henrik —
Nu er vi vel landet og tilbage i hverdagen efter den mest forrygende, fantastiske og spændende tur til Tanzania og Zanzibar fra den 17. -31. marts 2014.
Turen til Zanzibar – godt at vi havde sikret os det bedste værelse med havudsigt på Sultan Sand – et miniparadis på jord. Jeres kontakt Rama var informativ og behagelig og sikrede, at vi også her fik en super oplevelse med udflugt til de røde aber og til Stone Town – igen har I kontakt med meget dygtige folk. God chauffør og fantastisk guide – nu kender vi Zanzibars historie.
Af:  Agnete og Henrik Hjorth —
Efter de storslåede safari-oplevelser, som vi kun kan anbefale andre, gik turen til Zanzibar for at bade, dase og blive forkælet i vild luksus på et 5-stjernet hotel, lige ned til det azurblå Indiske Ocean. Venlig, nærværende service og superlækre måltider. Selv om vi ikke havde lyst til at bevæge os væk fra dette vidunderlige sted, var vi dog en tur i Stone Town med sine kringlede gader og åbne markeder. Vi var også på Prison Island med sine kæmpe landskildpadder. To gode oplevelser. En stor tak til rejsebureauet Afrika Safari for en virkelig storslået rejsepakke, som fuldt ud indfriede vores forventninger. Vi fik set alt det, vi ville – og fik slappet af alt det, vi kunne.
Af:  Carsten Billund —
Vi valgte at tage på en luksusferie dertil, slappe af i smukke omgivelser samtidig med at de forskellige udflugter gav en godt indblik i lokalbefolkningens levevilkår. Det 5-stjernede Bluebay resort levede fuldt ud op til alle vores forventninger. Store værelser, pragtfuld udsigt ud over det indiske ocean,hvor mankunne nyde morgenkaffen samtidig meden smuksolopgang, inden vi gik gennem den særdeles smukke ogvelplejede have, hvor frangipani-, hibiscus- og bourgainvillablomster spredte en forførende sød duft, for at få dagens første dukkert. Derefter var det tid til det store morgenbord, som gav rigeligt medkalorier til dagens anstrengelser. Om aftenen ventede en overdådig buffet i Aladdins hule, hvor der blev serveret seafood, arabiske, indiske og afrikanske specialiteter. Betjeningen var helt i top, og vi følte os som små sultaner på dette vidunderlige resort. Pole pole – tag det roligt, det gjorde vi så sandelig også, men der blev da heldigvis også tid til at opleve spændende Stonetown, krydderiplantager, røde colobus-aber, havskildpadder, sejlture i dhows ud til revet for at snorkle mellem stimer af farvestrålende fisk. Østkysten er også landsbyer, og selv viboede på resortet blev vi alligevel inviteret indenfor for at se indbyggernes hjempå nærmeste hold, og opleve undervisningen i den lokale Koranskole. I de små boder fik vi massage, ordet fødder og lavet hennategninger.Zanzibar – en oplevelse for livet for familiens to voksne og to børn på 13 og 15 år. -