Ofte stillede spørgsmål !

Når man vil etablere sig på internettet og udnytte de mange muligheder for synliggørelse og reklame, vil der ofte være en del spørgsmål. F.eks.

  1. Hvorfor skal vi også have en hjemmeside ?

  2. Hvordan får jeg hjemmesiderne lavet ?

  3. Hvordan skal hjemmesiderne se ud ?

  4. Hvad kræves for at få siderne "på nettet" ?

  5. Hvad bliver navnet på siderne ?

  6. Hvordan får kunderne / målgruppen så kontakt ?

  7. Hvordan bliver siderne vedligeholdt ?

Hvorfor en hjemmeside ?  Tilbage til top

Internettet er blevet den hurtigst ekspanderende "forretning" i historien. Nye undersøgelser viser f.eks. at næsten 60 % de danske husstande har mulighed for at koble sig på internettet, og herigennem skaffe sig oplysninger af forskellig karakter. En hjemmeside kan således være et godt supplement til den øvrige præsentation af virksomheden eller foreningen, idet den har optimal mulighed for at få kontakt til og skabe dialog med målgruppen, når denne er mest motiveret eller har bedst tid !
Prismæssigt er en hjemmeside også attraktiv, idet udgifterne er meget små, når hjemmesiden først er  konstrueret.  

Hvordan får jeg hjemmesiden lavet ? Tilbage til top

Der er mange "web-smede" på markedet. Da behovene for profilering - i sagens natur - bør man kunne få rådgivning om både planlægning, design og produktion, som vil munde ud i et individuelt og skræddersyet tilbud, som vil kunne tåle enhver sammenligning. 

Hvordan skal hjemmesiden se ud ? Tilbage til top

For at komme på "nettet"  kræves: Tilbage til top

Når siderne først er lavet skal de ud "på nettet". Hertil kræves et internet hotel - d.v.s. et sted på internettet, hvor siderne kan ligge. Ofte vil du - hvis du allerede har en internetforbindelse - have hjemmesideplads hos din internetudbyder.

Har du ikke hjemmesideplads kan du købe plads hos et Web-hotel. Der er her også flere danske muligheder i flere forskellige prislag. Det er dog vigtigt at sikre sig plads på en server, som ikke tit "går ned", med det resultat at kunderne/målgruppen alligevel ikke kan "få kontakt".  

Hvad bliver navnet på siderne ? Tilbage til top

Har man prøvet at søge på nettet, vil man formentlig have bemærket nogle siders meget kryptiske navne. For at undgå navne og adresser som ingen vil kunne huske, kan man købe sit eget domæne, altså et navn, som er unikt for firmaet/foreningen.

Klik her for at prøve domænetesteren og se om dit navn er ledigt !

Bemærk ! Det er ikke nødvendigt med udgifterne til domæne-registrering - målgruppen kan sagtens finde vej til firmaet / foreningen alligevel - se næste spørgsmål/svar ! Men det letter muligheden for at huske websiden.....

Hvordan får kunderne/målgruppen så kontakt ? Tilbage til top

Når siderne er konstrueret, web-hotellet er OK, evt. domænenavn registreret, og siderne lagt "på nettet", skal siderne tilmeldes diverse søgenøgler. Registreringen her er gratis. Søgenøglerne fungerer som opslags-værker, hvor der kan søges på navn, stikord m.v.  Målgruppen vil således kunne finde siderne ud fra disse opslag - uanset om firmaet / foreningen har registreret eget domæne eller ej !

Hvordan bliver siderne vedligeholdt Tilbage til top

Når første siderne er lagt ud, vil vedligeholdelsen i de fleste tilfælde være minimal, men man bør jo helst sørge for, at indholdet til stadighed ajourføres for at de besøgende kun finder relevante oplysninger.

back.gif (1696 bytes)      home.jpg (1949 bytes)